“Smoke and Mirrors” maakt deel uit van “Good dreams Bad dreams”: een multitrack installatie met korte samples en loops die op verschillende snelheden geprojecteerd worden. Elke sample is een Möbius lus zonder begin en zonder einde. De hoofdthema's zijn gëinspireerd door film noir: verleiding, fatale ontmoetingen, geheugenverlies, gespleten identiteit en een verlangen naar onontkoombaarheid.
De verschillende fragmenten verhouden zich tot elkaar als parallelle universums die slechts in details van elkaar verschillen. Steeds terugkerende elementen, zoals tankstations en voorbijrazende snelwegen zijn symbolen van transformatie en transgressie in een gesloten, zich steeds herhalend universum.
“Smoke and Mirrors” is part of “Good dreams Bad dreams”: a multitrack installation with short samples and loops projected at different speeds. Each sample is a Möbius loop with no beginning and no end. The main themes are inspired by film noir: seduction, fatal encounters, amnesia, split identity and a longing for inescapability. The different fragments relate to each other like parallel universes that differ from each other only in details. Recurring elements, such as gas stations and speeding highways, are symbols of transformation and transgression in a closed, ever-repeating universe.
De foto's van Hans Defer (Oostende, 1968) zijn het onderwerp van een reeks digitale en fysieke manipulaties. Hij herneemt en herwerkt voortdurend oudere versies van zijn werk, herfotografeert en fotokopieert ze opnieuw en opnieuw. Na deze bewerkingen komt er een totaal nieuw beeld tevoorschijn.Tijd vertraagt en bevriest. Foto's worden herinneringen aan gebeurtenissen die nooit hebben plaatsgevonden. Een verleden dat niet bestaat.De originele context waarin de beelden ontstaan zijn wordt getransformeerd door het toevoegen van ruis en vervorming.Zijn benadering van fotografie is eerder beïnvloed door punk rock en noise muziek dan door traditionele kunst